Sx4 Blog

Swiftből és egyéb Suzuki példányoknak már van elég oldal/blog stb. ami fogalakozik vele, ezért hát legyen sx4 blog is.

Archívum

Sx4 és a versenysport

2013.11.13. 17:28 Doze

Eme posztban szeretnék említést tenni hogy "gyárilag" hol jelent meg az sx4 mint versenyautó.

1. Sx4 WRC

Sajnos a suzuki részéről elég rövidre sikerült ez a szereplés. 2007-ben állt elő a Suzuki Motorsport, hogy a wrc kategóriában fognak versenyezni. A kisebb kategóriát (S1600) már többszörösen is meghódították, így értelemszerűen feljebb lépnek a király kategóriába. (2007-ben még nem volt s2000 mizéria). Szal bejelentés utánmár 2007-es idényben 2 alkalommal álltak rajthoz, kísérleti jelleggel.

A két pilóta: Toni Gardemeister és Per-Gunnar Andersson. Mindketten eredményesen szerepeltek már a suzuki színeiben, s1600 kategóriában. 

Kezdetben ilyen festése volt az SX4 WRC-nek:

suzuki_sx4_wrc.jpg 

Amit nagyjából tudni érdemes az autóról:320 lóerő és 590Nm, 2 literes feltöltött motor, a motor kódja J20 gondolom a Vitara motor adta az alapot, de annyi köze lehet hozzá mint s1600 blokk az M16A-hoz, biztos jól szétfarigcsálták. 

aztán 2008-ban már teljes idényben rajthoz álltak és gőzerővel fejlesztették az autót. Megkapta megszokott Suzuki sárga fényezést+reklámokat:

3575-3.jpg

Az idény első felében kezdőkét: estek, keltek. Hol az autó, hol pedig a pilóták hibáztak. 

Az idény szünetében a finn rally előtt, ujjá építették az autót. A francia rendszámot lecserélték magyarra

day1_pg_02_large.jpg

Talán már ennyi is elég volt a megbízhatóság eléréséhez. :D, aztán a Japán futamon volt egy szakaszgyőzelmük is. 2008 végégén a válság miatt leállították a versenyzést. 

Egy kis emlék:


Sx4 hill climb special

suzuki_sx4-hill-climb-special-2010_r14.jpg

Pikes Peak hegyi versenyre speciálisan átalakított sx4. Szerintem csak a kaszni formája maradt, bár az sem nagyon 910Le   V6 3,1 literes dupla turbós erőforrás. 1100 kilós kaszni. 2011-ben rekord idővel nyerte: Nobuhiro 'MONSTER' Tajima. elsőként 10 perc alatti idővel.... bár ezt az időt azóta megdöntötték, de a pályát is teljesen leaszfaltozták, ergo az új eredményekkel nem lehet összehasonlítani.

Egyébként a fenti úriember (Tajima), a suzuki sport vezetője volt sokáig. De tudtommal ez nem gyári autó hanem Tajima motorsport által fejlesztett. Kicsit utánanézve az is kiderül hogy, Monster motorsport lett a suzuki sportból, gondolom megvették.

Az sx4 és a sport kb ennyi, sajnos.

Köszönöm hogy olvastál. 

1 komment

Címkék: sport wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://szuszko.blog.hu/api/trackback/id/tr325631697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2013.11.15. 19:15:00

Az utolsó képen lévő Suzuki szinte felismerhetetlen. Mondjuk belül sincs semmi köze a normál Sx4-hez
süti beállítások módosítása