Mivel szegény sx4 az S-cross megjelenése után már kifutóban van, ezért elérkezettnek láttam az időt arra hogy, egy blogot szenteljek eme típusnak. Swiftből és egyéb suzuki példányoknak már van elég oldal/blog stb. ami fogalakozik vele, ezért hát legyen sx4 blog is.
Próbálom megosztani véleményem, élményem ezen autóval. Persze csakis szubjektíven... ne lepődjön meg senki azon ha olykor-olykor a 1-2 magyar szubkultúra(jelesen a Suzuki fikázók) nemes lelkébe beletaposok. Vagy pontatlan oltári baromságokat írok.
No hát beleverve a lecsóba: térjünk a témára. Mit? Hol? Milyet?
A hol kérdésre: Indiától, Amerikáig, Mit: hááá sx4, milyet: ez a fontos kérdés.
Kezdetek
A Suzuki 2006-ban mutatta be a mini SUV-ot a genfi autószalonon, de japánban már 2005-ben. Akkoriban crossover még nem volt fogalom, mint mostanában. (egyébként taposson meg mindenki: az Ignis volt a kezdet). Nem azt mondom hogy a suzuki egy hatalmasat akart ezzel gurítani, de új vizek felé evezett. A samurai, vitara nem nevezhető ennek a kategóriának: szabadidő autó. Talán a legnagyobb előrelépés az i-AWD megalkotása volt, ami a kategóriába lépés egyik feltétele (Magyarországon meg mindegy :D ).
Szubjektív véleményem, ha nem is tett sokat a suzuki ezért az autóért, nagyon sok benne új swift alkatrész. De ezért csak egy új kategóriás autót tettek az asztalra (sokak szerint felfújt stift, szerintem: NEM).
A külső Giorgetto Giugiaro műve:
Régen elég neves autókat tervezett: Audi 80, DMC DeLorean,Bmw M1 (1977), de maga az iroda is büszkélkedhet 1-2 nagy névvel. Gondolom azt nem teszik ki az ablakba hogy terveztek ilyet is: Zastava Yugo vagy Daewoo Kalos(Aveo)
Yugo
Most már tudjuk ki csinálta kívülről. Belül meg maradt a japán.
Olaszorazág
Fiat Sedici
USA
Jueszébe csak összkerékhajtással volt elérhető, J20A kódú kétliteres 143 lóerőt produkáló VVT motorral. (egyébként Magyarországon a vitarákban van ilyen). Nagyjából stimmel is minden, kivéve az extra felszereltséget. 2008-ban raktak bele egy ilyen navigációt:
meg volt tempomat, bővített funkcióval rendelkező computer, TPMS(keréknyomás ellenőrző), digit klíma alapból. 6 sebességes váltó, vagy automata, később az az idióta CVT.
2010-ben kirukkoltak a j20b motorkódú (150 pacis 6200f/p,190Nm 4000f/p) sportback fantázianevű sx4-el
sx4 sportback
Most mondja valaki hogy nem szép.... (akik szerint nem az csak BMW csira lehet hámhúszDvel)
Tovább folytatva a sort, sx4 sport néven a szedán változat
Gondolom attól sport hogy, más rajta a lökös, küszöb.
Aztán 2012-re a suzuki pályafutása véget ért Észak-Amerikában
Európa
Európában, 1.5 DOHC, és 1.6 VVT-vel kezdték, meg 1.6 diesel Fiat multijet motorral.
Képet nem teszek, mivel szerintem mindenki látta már :D, a fészlift meg kb arról szólt más lett 1-2 pukli a lökösön, meg a hűtőrács lyukai nagyobbak. Maradjunk inkább a beltartalomnál.
1.5 Benzin. (M15A) 2006-2009
99Le/5900f/p, 133Nm/4100f/p sima lapka hézagolású, láncos, vvt nélküli motor (örökség a ignis 1.5 és swift 1.5-ből ahol erősebb) Euro4
1.5 Benzin (2009-től fészlift)
112Le/6000f/p, 145Nm/4400f/p. Kis kompresszió növelés, meg a vvt beépítése. Euro5 ezért kevesebbet fogyaszt, viszont ez a többlet nem igazán látszódik max a vvt miatt (nyomaték rugalmasság), tulajok elmondása szerint jobban megy. Szerintem meg nem, mert a 11s gyorsulás maradt.
1.6 Benzin, 2006-2009 M16A
106Le/5600f/p, 147Nm/4000f/p. vvt alap, a többi ugyan az. euro4
1.6 Benzin (2009-től)
120Le/6000f/p, 156Nm/4400f/p, euro5
1.6 diesel (DV6) PSA DDiS (2007-2008)
90le/215Nm, jól ismert HDi, TDCi stb fantázianevű hulladék motor. Nem meglepő hogy a suzuki felmondta a szerződést a beszállítóval, ugyanis minőségbeli problémák léptek fel. Az sem meglepő hogy a DS4/DS3 (ló)citromokban a mai napig szerelik ezeket az erőforrásokat. De hogy szó ne érje a ház elejét, ennyi év után lehet csináltak vele valamit, vagy csak a suzukinak szállított motorok voltak silány minőségűek.
1.9 Diesel fiat multijet (JTD)
120le/3500f/p, 280Nm/2000f/p, 6 sebességes váltóval szerelt (amit örökölt swift sport)
2.0 Diesel fiat multijet (JTD)
135Le/4000f/p, 320Nm/1500f/p. Továbbfejlesztett változat
Motoroktól eltekintve, 2009-től változott a műszerfal, bekerült a fed,comp (már ha computernek lehet nevezni), a műszerfalba. Felszereltségi különbségek, digit klíma egyebek.
Kína-India
Fentebb említett országokban szinte majdnem ugyan az a paletta mint Európában, talán a szűkebb felszereltségi szintet Indiában, no meg a borostyán-sárga kijelzők. Meg egy egyedi motor:
1.3 Fiat multijet (2011 india)
90Le/4000f/p, 200Nm/1750f/p fickós kéremszépen, gondolom eu norma szerint -5
Kínában meg ilyennel vagy ehhez hasonló 2 dines fejegységgel szerelik őket:
Egyébként ebay-ről, bárki berendelheti 90e+vámért.
Magyarországon volt valami hasonló Go! limitált modell néven. De abban egy szabvány kocka hányás beépítőkerettel. Csak épp a műszerfal vonalvezetésébe nem illik rohadtul.
Sajnos csóró magyarnak ilyen cuccra nincs pénze.
No hát nagyjából ennyi, biztos lehetne alaposabb részletesebb ismertetőt írni,
Köszönöm hogy olvastál.