Sx4 Blog

Swiftből és egyéb Suzuki példányoknak már van elég oldal/blog stb. ami fogalakozik vele, ezért hát legyen sx4 blog is.

Archívum

Kis típus kalauz

2013.11.11. 20:23 Doze

Mivel szegény sx4 az S-cross megjelenése után már kifutóban van, ezért elérkezettnek láttam az időt arra hogy, egy blogot szenteljek eme típusnak. Swiftből és egyéb suzuki példányoknak már van elég oldal/blog stb. ami fogalakozik vele, ezért hát legyen sx4 blog is. 

Próbálom megosztani véleményem, élményem ezen autóval. Persze csakis szubjektíven... ne lepődjön meg senki azon ha olykor-olykor a 1-2 magyar szubkultúra(jelesen a Suzuki fikázók) nemes lelkébe beletaposok. Vagy pontatlan oltári baromságokat írok.

No hát beleverve a lecsóba: térjünk a témára. Mit? Hol? Milyet?

A hol kérdésre: Indiától, Amerikáig, Mit: hááá sx4, milyet: ez a fontos kérdés.

Kezdetek 

A Suzuki 2006-ban mutatta be a mini SUV-ot a genfi autószalonon, de japánban már 2005-ben. Akkoriban crossover még nem volt fogalom, mint mostanában. (egyébként taposson meg mindenki: az Ignis volt a kezdet). Nem azt mondom hogy a suzuki egy hatalmasat akart ezzel gurítani, de új vizek felé evezett. A samurai, vitara nem nevezhető ennek a kategóriának: szabadidő autó. Talán a legnagyobb előrelépés az i-AWD megalkotása volt, ami a kategóriába lépés egyik feltétele (Magyarországon meg mindegy :D ).

Szubjektív véleményem, ha nem is tett sokat a suzuki ezért az autóért, nagyon sok benne új swift alkatrész. De ezért csak egy új kategóriás autót tettek az asztalra (sokak szerint felfújt stift, szerintem: NEM).

A külső Giorgetto Giugiaro műve: 

Logo-idg.jpg

Régen elég neves autókat tervezett: Audi 80, DMC DeLorean,Bmw M1 (1977), de maga az iroda is büszkélkedhet 1-2 nagy névvel. Gondolom azt nem teszik ki az ablakba hogy terveztek ilyet is: Zastava Yugo vagy Daewoo Kalos(Aveo)

800px-Red_Yugo_GV_in_Junction_Triangle,_Toronto,_Canada_2.jpgYugo

Most már tudjuk ki csinálta kívülről. Belül meg maradt a japán.

Olaszorazág

Fiat_Sedici_Multijet_Facelift.JPGFiat Sedici

USA


Jueszébe csak összkerékhajtással volt elérhető, J20A kódú kétliteres 143 lóerőt produkáló VVT motorral. (egyébként Magyarországon a vitarákban van ilyen). Nagyjából stimmel is minden, kivéve az extra felszereltséget. 2008-ban raktak bele egy ilyen navigációt:

33411160-2-540-SS07.jpg

meg volt tempomat, bővített funkcióval rendelkező computer, TPMS(keréknyomás ellenőrző), digit klíma alapból. 6 sebességes váltó, vagy automata, később az az idióta CVT.

2010-ben kirukkoltak a j20b motorkódú (150 pacis 6200f/p,190Nm 4000f/p) sportback fantázianevű sx4-el

2010_suzuki_sx4_sportback_wallpaper-other.jpg    sx4 sportback

Most mondja valaki hogy nem szép.... (akik szerint nem az csak BMW csira lehet hámhúszDvel)

Tovább folytatva a sort, sx4 sport néven a szedán változat

suzuki_a0e49.jpg 

 Gondolom attól sport hogy, más rajta a lökös, küszöb.

Aztán 2012-re a suzuki pályafutása véget ért Észak-Amerikában  

Európa


Európában, 1.5 DOHC, és 1.6 VVT-vel kezdték, meg 1.6 diesel Fiat multijet motorral.

Képet nem teszek, mivel szerintem mindenki látta már :D, a fészlift meg kb arról szólt más lett 1-2 pukli a lökösön, meg a hűtőrács lyukai nagyobbak. Maradjunk inkább a beltartalomnál.

1.5 Benzin. (M15A) 2006-2009

99Le/5900f/p, 133Nm/4100f/p sima lapka hézagolású, láncos, vvt nélküli motor (örökség a ignis 1.5 és swift 1.5-ből ahol erősebb) Euro4

1.5 Benzin (2009-től fészlift)

112Le/6000f/p, 145Nm/4400f/p. Kis kompresszió növelés, meg a vvt beépítése. Euro5 ezért kevesebbet fogyaszt, viszont ez a többlet nem igazán látszódik max a vvt miatt (nyomaték rugalmasság), tulajok elmondása szerint jobban megy. Szerintem meg nem, mert a 11s gyorsulás maradt.

1.6 Benzin, 2006-2009 M16A

106Le/5600f/p, 147Nm/4000f/p. vvt alap, a többi ugyan az. euro4

1.6 Benzin (2009-től)

120Le/6000f/p, 156Nm/4400f/p, euro5 

1.6 diesel (DV6) PSA DDiS (2007-2008)

90le/215Nm, jól ismert HDi, TDCi stb fantázianevű hulladék motor. Nem meglepő hogy a suzuki felmondta a szerződést a beszállítóval, ugyanis minőségbeli problémák léptek fel. Az sem meglepő hogy a DS4/DS3 (ló)citromokban a mai napig szerelik ezeket az erőforrásokat. De hogy szó ne érje a ház elejét, ennyi év után lehet csináltak vele valamit, vagy csak a suzukinak szállított motorok voltak silány minőségűek.

1.9 Diesel fiat multijet (JTD) 

120le/3500f/p, 280Nm/2000f/p, 6 sebességes váltóval szerelt (amit örökölt swift sport)

2.0 Diesel fiat multijet (JTD) 

135Le/4000f/p, 320Nm/1500f/p. Továbbfejlesztett változat

Motoroktól eltekintve, 2009-től változott a műszerfal, bekerült a fed,comp (már ha computernek lehet nevezni), a műszerfalba. Felszereltségi különbségek, digit klíma egyebek.

Kína-India 


Fentebb említett országokban szinte majdnem ugyan az a paletta mint Európában, talán a szűkebb felszereltségi szintet Indiában, no meg a borostyán-sárga kijelzők. Meg egy egyedi motor:

1.3 Fiat multijet (2011 india)

90Le/4000f/p, 200Nm/1750f/p fickós kéremszépen, gondolom eu norma szerint -5

Kínában meg ilyennel vagy ehhez hasonló 2 dines fejegységgel szerelik őket:

sx4_installation.jpg Egyébként ebay-ről, bárki berendelheti 90e+vámért. 

Magyarországon volt valami hasonló Go! limitált modell néven. De abban egy szabvány kocka hányás beépítőkerettel. Csak épp a műszerfal vonalvezetésébe nem illik rohadtul.

kep (13).jpg

Sajnos csóró magyarnak ilyen cuccra nincs pénze.

No hát nagyjából ennyi, biztos lehetne alaposabb részletesebb ismertetőt írni,

Köszönöm hogy olvastál.

 

1 komment

Címkék: történet típus

A bejegyzés trackback címe:

https://szuszko.blog.hu/api/trackback/id/tr705627045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bigyo108 2020.10.20. 12:06:37

Örvendek az írásnak, pont Ignis és SX4 között hezitálok.
Talán SX4 a befutó...most ....
süti beállítások módosítása